Draagbare mini gitaarversterker, welke moet je kiezen?

Lees het in deze review en vind jouw perfecte mini versterker-combo!

mm

[Laatst geĆ¼pdatet op 28-03-2021 ā€“ 14:33 uur]

Door de steeds beter wordende techniek is het ook mogelijk om tegenwoordig de leukste en meest compacte, draagbare mini gitaarversterkers te maken. Daar waar een combo versterker jaren geleden nog een groot en lomp apparaat was zijn er tegenwoordig hele andere, veel betere oplossingen. Zelfs een gitaarversterker combo op batterijen is tegenwoordig mogelijk.

Ideale oplossingen dus voor mensen die geen grote, lompe versterker willen. Het is heel handig wanneer je thuis speelt maar ook als straatmuzikant. Je hebt immers een versterker op batterij en bent dus niet meer afhankelijk van de netstroom. Ook pak je het het ding met 1 hand op en loop je er zo mee weg. Daarom hebben we in deze review een 3 stuks draagbare miniversterkers bekeken om jou te helpen een keuze te maken.

Inhoudsopgave

Prijzen

In tegenstelling tot de hele grote versterker combo’s of losse apparatuur past een draagbare mini gitaarversterker binnen het budget van iedere gitarist. Of je nu net begint met versterken van jouw geluid of je doet het al een tijdje. Deze kleine apparaten zijn te krijgen tussen de ā‚¬50 en ā‚¬60 en produceren echt een leuk geluid. Je zult het niet verwachten uit zo een klein apparaat.

Ook al is het aanschafbedrag relatief laag als je het vergelijkt met “gewone” versterkers, toch willen we jou ook bij de wat goedkopere gear voorzien van de beste informatie zodat jij waar voor je geld krijgt. We hebben daarom een draagbare mini gitaarversterker van Fender, Orange en Blackstar voor jou beoordeeld. Na deze review kun je zelf wel oordelen welke jou de beste lijkt.

draagbare mini gitaarversterker

Uiterlijk

Natuurlijk wil je alles mooi hebben. Jouw gitaar moet mooi zijn maar ook bij een draagbare mini gitaarversterker zou ik hier goed naar kijken. Kies dat wat jij ook echt mooi vindt. Net als bij een gitaar ben je dan sneller geneigd om het apparaatje te pakken en te gaan spelen. Het zou jammer zijn dat hij als decoratie in de hoek van de slaapkamer eindigt.

Daarom hebben wij deze review niet alleen draagbare mini gitaarversterkers bekeken die goed geluid produceren, ze moeten er ook nog een gelikt uit zien. Gelukkig doen producten tegenwoordig ook veel moeite om de versterkers er leuk uit te laten zien. Voorheen waren versterkers vooral allemaal zwart met een kleine beetje goud -en zilverkleurige delen. Gelukkig is daar veel verandering in gekomen.

Fender Mini ’65 Twin Amp

Het merk Fender kent iedereen die ook maar een klein beetje affiniteit heeft met gitaar spelen heeft. Als sinds jaar en dag maak Fender prachtige mooie en kwalitatief geweldige apparaten. Van akoestische gitaren tot elektrische gitaar tot versterkers. Zo zijn ze ook meegegaan in de tendens van de draagbare mini gitaarversterkers. 1 van de resultaten hiervan is de “Fender Mini ’65 Twin Amp”.

De versterker is een transistorversterker van 0-5 Watt. De afmetingen van deze mini versterker zijn 197 x 144 x 88 mm. Met zijn gewicht van slechts 690 gram is dit apparaat 1 van minst zware. Voor thuis gebruik in de woonkamer of buiten bij het kampvuur is dit dus een prima draagbare mini gitaarversterker. Tevens is hij voorzien van een hoofdtelefoonaansluiting waardoor je eventueel de rest van het huis niet lastig hoeft te vallen met jouw dikke gitaarriffs.

Voor -en nadelen Mini ’57 Twin Amp

• Eenvoudige bediening
  • Leuke 50's retro look
  • Eenvoudige te bedienen
  • Werkt op een 9 Volt batterij
  • Je moet er een losse netvoeding bij kopen
  • Een enorm geluid produceren dat zuiver blijft lukt niet
Fender Mini '65 Twin Amp
Fender Mini '65 Twin Amp

Beoordeling door Michel,

18 sep 2019
3

Deze draagbare mini gitaarversterker is een super leuk apparaat voor iemand die binnenshuis of voor een klein groepje speelt. Ook als straatmuzikant kun je deze versterker-combo heel goed toepassen. Voor een prima prijs heb je een hele leuke versterker-combo die binnen ieders budget past.

Wil jij de Mini ’65 Twin Amp in huis halen?

Dan heb je niet alleen een Fender maar ook echt een superleuke mini gitaarversterker voor een kleine prijs. Zo kun jij waar dan ook jou gitaar er op aansluiten en gaan spelen. Zo lang je maar genoeg batterijen bij je hent.

Vind de beste prijs bij Thomann

Orange Crush Mini

De volgende draagbare mini gitaarversterker die we gaan bekijken is de Orange Crush Mini. Deze versterker wordt gemaakt door de Britse fabrikant Orange Music Electronic Company. Deze mini versterker heeft de minimale afmetingen 149 x 139 x 80 mm. 1 van de allerkleinsten in zijn soort en hierdoor dus heel makkelijk mee te nemen en op te bergen. Ook zijn gewicht van 800 gram is extreem weinig en voelt zelfs een beetje vreemd aan als je de versterker optilt.

De Orange Crush mini is voorzien van een 4″ speaker die een vermogen van 3 Watt kan leveren. Hiermee kan hij dus iets meer geluid produceren dan de draagbare mini versterker van Fender die we hierboven behandelt hebben. Tevens is deze versterker voorzien van een AUX ingang zodat je ook muziek als input kunt gebruiken en af kunt spelen.

Voor -en nadelen Orange Crush Mini

• Makkelijk te bedienen
  • Voorzien van AUX input
  • Krachtige speaker voor zijn formaat
  • Te voeden met 9 Volt batterij
  • Je moet de netvoeding er los bij kopen
Orange Crush Mini
Orange Crush Mini

Beoordeling door Michel,

18 sep 2019
4

Met zijn knal oranje uiterlijk val je met deze draagbare mini gitaarversterker zonder meer op. Ook het geluid dat de 3 Watt speaker produceert is leuk voor thuis gebruik. In de oefenruimte toepassen, daarvoor heeft hij te weinig vermogen maar zoek je voor thuis een leuke en mooie versterker? Dan heb je aan deze een superleuk apparaat.

Hieronder vind je nog een leuke video impressie van de Orange Crush Mini

Opvallen met jouw mini gitaar versterker?

Dat gaat zeker lukken wanneer je kiest voor de Orange Crush Mini. Hij produceert een leuk geluid en heeft een prachtig, opvallend uiterlijk

Meer informatie vind je hier!

Blackstar FLY 3 Mini Amp BK

De laatste draagbare mini gitaarversterker die we gaan behandelen is de FLY 3 Mini van Blackstar. Ook de versterkers van Blackstar zijn van Britse makelaardij en worden geproduceerd in Northhampton. Blackstar maakt zowel kleine mini versterkers maar voor het grotere werk kun je terecht bij deze jongens. Ook de grote versterker-combo’s worden door deze firma gemaakt.

De FLY 3 Mini Amp BK is met zijn 175 x 136 x 107 mm een van de grote mini versterkers in dit segment. Ook met zijn gewicht van 1000 gram is deze versterker 1 van de zwaarste in het segment. Desondanks deze gegevens is hij nog steeds licht en erg compact. Hierdoor is hij alsnog makkelijk op te pakken en op te bergen. Deze draagbare mini gitaarversterker is dan misschien wat groter en zwaarder dan de vorige 2, hij is ook iets beter. Voor slechts een iets groter bedrag koop je toch een aanzienlijk betere versterker.

De FLY 3 Mini is voorzien van een 3″ speaker die een vermogen kan leveren van 3 Watt. Hiermee zit hij qua vermogen in het midden van de 3 versterkers die we behandeld hebben. Ondanks dat hij 1 Watt vermogen minder heeft dan de Crush Mini geeft deze een beter geluid. Kwalitatief is de speaker die in de FLY 3 Mini zit gewoon beter. Ook is deze versterker uitgerust met 2 kanalen en dit leidt vanzelf tot een mooier en completer geluidsbeeld.

Gepatenteerde ISF Control

Tevens is deze draagbare mini versterker van Blackstar uitgerust met de zogeheten ISF Control waar zij een patent op hebben. ISF staat voor Infinite Shape Feature. Normaal creƫer jij jouw eigen geluid door te spelen met de lage, middelhoge en hoge tonen. Met deze versterker kan dat nog steeds maar met de ISF control erbij kun je jouw geluid nog een extra dimensie geven. Je kunt het schel en hard laten klinken maar ook warm en zacht. Afhankelijk van wat jij wilt kun je dit instellen. Zie onderstaande YouTube video van de fabrikant voor een duidelijk en simpel voorbeeld waarbij je het verschil ook goed horen kunt.

Voor -en nadelen Blackstar FLY 3 Mini Amp BK

• Voorzien van 2 kanalen
  • Gepatenteerd ISF control
  • GeĆÆntegreerde Delay
  • AUX ingang
  • Koptelefoon en recording output
  • Stroomvoorziening kan op batterijen
  • Losse netvoeding er bij kopen
  • Niet te gebruiken als hoofdversterker in oefenruimte
Blackstar FLY 3 Mini Amp BK
Blackstar FLY 3 Mini Amp BK

Beoordeling door Michel,

18 sep 2019
4

Met zijn zwarte kleur heeft hij een hele standaard kleur en valt hij niet op. Deze draagbare mini gitaarversterker hoeft qua uiterlijk ook niet op te vallen want dat doet hij met zijn geluid wel. De geĆÆntegreerde delay en het ISF control systeem laten het geheel tot een zeer mooi geluid komen.

Wil je dus echt voor kwaliteitsgeluid gaan?

Dan heb je aan de Blackstar FLY 3 Mini Amp BK het perfecte apparaat. Een doodnormaal uiterlijk maar een geweldige sound.

Vind hier meer informatie!

Ik hoop dat ik je heb geholpen met het maken van een keuze door deze review. Mocht je vragen of opmerkingen hebben op dit bericht? Laat dan gerust een reactie achter onder dit bericht of stuur ons een bericht via de Contactpagina en we laten zo snel mogelijk van ons horen.

Is 1 van de mini gitaarversterkers slecht of niet meer leverbaar en hebben wij dat nog niet aangepast? Laat het ons weten. We doen ons uiterste best om dit artikel up-to-date te houden en uit te breiden maar soms kan ons iets ontgaan.

4 reacties op “Draagbare mini gitaarversterker, welke moet je kiezen?

1. Na lang twijfelen en bij verschillende aanbieders te hebben gekeken heb ik er voor gekozen om voor de Blackstar te gaan. Heb hem afgelopen dinsdag binnen gekregen en heb hem van de week al veel gebruikt. Ik moet zeggen, hij klinkt ook wel erg lekker hoor. Ik moet nog een beetje uitvinden hoe de rest allemaal werkt maar dat komt vanzelf. Ik heb er nu al heel veel plezier van.

Groetjes Linda

1. Hallo Linda,

Dan heb je een goede keuze gemaakt. Leuk dat je even reageert onder dit bericht en dat we jou hebben kunnen helpen met het maken van een keuze. Heel veel plezier met deze mini gitaarversterker.

Groeten Michel (GitaarVermaak)

2. Hoi Michel,

Dank voor je artikel, supertof om zoiets te lezen van Nederlandse bodem.

Ik vraag me iets af, maar weet niet of je er iets over te zeggen hebt. Weet jij of je zo’n amp als deze ook voor een keyboard kunt gebruiken? Ik zoek een draagbare amp voor een kleine yamaha rhodes, een amp die je mee kunt nemen en die op batterijen kan. Jij enig idee?

Groet, Marijn

1. Hoi Marijn,

Bedankt voor jouw leuke reactie op ons blogbericht.

Nee deze zijn helaas niet te gebruiken bij een keyboard/piano. Dit omdat de voicing en het frequentiebereik anders is. Maar er zijn ook versterkers op batterij te krijgen voor keyboards. Ik heb het even voor je opgezocht. In de verkorte link hieronder vind je een aantal mini versterkers voor een keyboard.

Groeten Michel (GitaarVermaak.nl)